• Blog
  • Wynajem kserokopiarek a zobowiązania gwarancyjne

Wynajem kserokopiarek a zobowiązania gwarancyjne

dokument dzierżawa

Dużo klientów zastanawia się, czy tak jak w przypadku zakupu, kserokopiarka, która jest dzierżawiona jest objęta gwarancją.

 

Przypomnijmy, że gwarancja na kserokopiarki obejmuje wady fabryczne urządzenia, takie jak uszkodzenia płyt elektronicznych, oprogramowania firmware, sprzęgieł, elektromagnesów, wyświetlaczy itp. Pod warunkiem, że do ich uszkodzenia nie doszło wskutek ich użytkowania niezgodnego z instrukcją obsługi kserokopiarki.

 

Gwarancja nie obejmuje awarii sprzętu i materiałów eksploatacyjnych , które powstają w wyniku korzystania z niego, a więc tonera, bębnów, rolek, separatorów, folii utrwalających itp. Są to elementy, których żywotność jest określona przez producenta w dokumentacji technicznej. Gwarancja nie obejmuje też okresowych przeglądów. Posługując się analogią motoryzacyjną, gwarancja nie obejmuje zużycia klocków, opon, oleju itp.

 

Czy zatem wynajem kserokopiarki jest bezpieczny? Czy można mieć pewność, że wynajęty sprzęt będzie działał i nie będziemy ponosić kosztów jego serwisowania?

 

Większość dostawców wynajmujących kserokopiarki oferuje zapisy w umowach gwarantujące klientowi ciągłą pracę sprzętu i pokrycie wszelkich kosztów eksploatacji za wyjątkiem papieru i oczywiście energii do zasilania. Wynajem kserokopiarki przeważnie zapewnia nie tylko standardowe warunki gwarancji, które znajdziemy w karcie gwarancyjnej kupując kserokopiarkę, ale zostają one rozszerzone o kompleksowa obsługę serwisową. W opcji dzierżawy kserokopiarki klient otrzymuje pełną obsługę, w tym okresowe przeglądy, zapas tonerów i wymianę wszystkich materiałów eksploatacyjnych za wyjątkiem papieru. Niektórzy dostawcy gwarantują też przyspieszony czas reakcji serwisu, nawet do 4 godzin roboczych oraz kserokopiarkę zastępczą na czas dłuższej awarii. Pamiętajmy, że nieprzerwana praca sprzętu leży w interesie jego dostawcy. Jeżeli kopiarka będzie ulegać ciągłym awariom mamy prawo do wymiany sprzętu na inny, a jeżeli sytuacja będzie szczególnie irytująca, mamy prawo odstąpienia od umowy dzierżawy kserokopiarki.