Po zakupie kserokopiarki z reguły zamawiamy tonery i serwis w firmie, która nam ją sprzedała.Często zastanawiamy się, czy ceny tych produktów i usług są korzystne i porównujemy je z konkurencją.
Na rynku działają wyspecjalizowane hurtownie artykułów biurowych, które oferują materiały eksploatacyjne do kserokopiarek w bardzo atrakcyjnych cenach. Przypominają one sposobem działania hipermarkety, które często oferują produkty w cenach niższych niż sklepy osiedlowe.
Dostępne są też zamienniki tonerów, które kuszą nas niskimi cenami i pełną gwarancją. Jeżeli prowadzimy punkt ksero, lub wykonujemy takie ilości wydruków, że cena materiałów eksploatacyjnych ma wpływ na wynik finansowy naszego biznesu to logicznym jest, że powinniśmy je kupować u najtańszego dostawcy, choćby różnica w cenie wyniosła kilka złotych.
Jednak jeżeli drukowanie nie stanowi fundamentu naszej działalności warto rozważyć, czy nie przepłacić tych kilku złotych u sprzedawcy, który świadczy nam usługi serwisowe.
Pamiętajmy, że obsługa kserokopiarki jest kompleksowa. Składa się najpierw z procesu sprzedaży, potem z obsługi posprzedażnej, napraw gwarancyjnych, pogwarancyjnych itp. Cena materiału eksploatacyjnego jest tylko jedną ze składowych, które składają się na całokształt współpracy.
Może zatem warto zaopatrywać się w materiały eksploatacyjne u sprzedawcy kserokopiarki licząc, że odwdzięczy nam się szybkim czasem reakcji, rzetelnością w wycenie naprawy, solidnością wykonania lub choćby odebraniem od nas telefonu, wtedy kiedy nikt inny go nie odbierze.