• Blog
  • Czy tonery są wliczone w cenę wynajmu kserokopiarki

Czy tonery są wliczone w cenę wynajmu kserokopiarki

Tonery wliczone w dzierżawę kserokopiarki

Wielu klientów zadaje pytanie czy tonery są wliczone w cenę czynszu za wynajem urządzenia wielofunkcyjnego, czy też muszą się w nie zaopatrywać na własną rękę. Postanowiliśmy zatem odpowiedzieć, co właściwie zawiera opłata za wynajem, a które elementy są płatne dodatkowo.

 

Zasadniczo większość dostawców wynajmujących drukarki oferuje stałą opłatę miesięczną, która zawiera już pewien pakiet wydruków wynegocjowany wcześniej z klientem. W przypadku firm, które deklarują większe miesięczne wolumeny wydruków dostawcy proponują opłatę za wykonane wydruki rezygnując z czynszu za drukarkę jako taką. W jednym i drugim przypadku ustalana jest cena za każdy wydruk czarno-biały i kolorowy. Z reguły opłata za wydruk w kolorze jest kilkakrotnie wyższa.

 

We większości umów wynajmu kserokopiarek czynsz miesięczny/opłata za każdy wykonany wydruk zawiera wszystkie koszty związane z eksploatacją urządzenia wielofunkcyjnego za wyjątkiem papieru i oczywiście prądu , który urządzenie zużywa. W praktyce oznacza to, że tonery, które kojarzą nam się z najczęściej zamawianym materiałem eksploatacyjnym są wliczone w cenę. Firmy o ugruntowanej pozycji rynkowej starają się utrzymywać rozsądny magazyn tonerów na miejscu u klienta, żeby unikać przestojów w pracy urządzenia wielofunkcyjnego. Kiedy klient korzystający z dzierżawy zainstaluje toner zapasowy, wtedy składa zamówienie na jego uzupełnienie. Podobnie wliczone w czynsz są bębny światłoczułe, rolki pobierania papieru oraz wszystkie inne podzespoły niezbędne do korzystania z drukarki zgodnie z jej przeznaczeniem. Ze względów logistycznych zaopatrzenie w papier jest pozostawiane po stronie klienta. Wynajmując urządzenie wielofunkcyjne u solidnego dostawcy mamy tez zapewnione regularne przeglądy sprzętu, a także wsparcie informatyczne i sprzętowe z w zakresie podstawowej obsługi urządzenia. Opłata za wynajem drukarki zawiera też koszty związane z dostawą urządzenia zastępczego w sytuacji, kiedy szybkie usunięcie usterki okaże się niemożliwe.

 

Dostawca sprzętu na swój koszt zobowiązany jest dostarczyć inna drukarkę o podobnych parametrach, tak aby umożliwić klientowi korzystanie z urządzenia.