bizhub 454e

Nowoczesne kserokopiarki są wyposażone w coraz więcej funkcji ułatwiających obieg dokumentów w firmie. Jeszcze 10 lat temu standardowo urządzenia te posiadały jedynie możliwość kopiowania dokumentów. Z czasem dodatkowa karta sieciowa była kosztownym dodatkiem coraz chętniej zamawianym podczas zakupu kserokopiarki. Nowością stał się skaner, który w urządzeniach biurowych początkowo był jedynie czarno-biały. Klienci dysponujący nieco większym budżetem zamawiali kartę faksu G3, a kolejnym krokiem ewolucji kserokopiarek było wprowadzenie kolorowych skanerów. Wkrótce potem zamiast skanowania wymuszanego przez aplikacje pojawiła się możliwość wskazania katalogu, w którym miał się znaleźć zeskanowany dokument.

 

Dziś standardem są urządzenia wielofunkcyjne wyposażone we wszystkie wymienione dodatki. Okazuje się, że ciężko jest znaleźć dostawcę, który oferowałby po prostu kserokopiarkę. Pozytywna informacja jest taka, że bardzo dobrze wyposażone urządzenie na przykład z serii Konica Minolta Bizhub posiadające większość dostępnych funkcji możemy kupić już za niecałe 3000 PLN. Dzierżawa prostej kserokopiarki czarno białej wraz z pakietem wydruków to miesięczny koszt poniżej 200 PLN. Wysokiej klasy urządzenie wielofunkcyjne formatu A3/A4 drukujące i skanujące w kolorze to wydatek około 10 000 PLN netto. Taką kserokopiarkę można wynająć płacąc tylko za wykonywane wydruki.